BARÇALA TAVERNA DEL BARÇA

Ed Sheeran es vesteix de blaugrana pel clàssic

El Barça presenta una edició especial de la seva samarreta amb el logotip de l’últim àlbum d’Ed Sheeran, Play, que lluirà al clàssic contra el Reial Madrid el 26 d’octubre i al duel femení Barça-Granada del dia 19. La col·laboració amb Spotify continua la sèrie d’equipacions inspirades en grans estrelles de la música.

El cantant britànic Ed Sheeran serà el protagonista de la nova samarreta del Barça, que es veurà per primera vegada al clàssic del 26 d’octubre al Santiago Bernabéu. L’equip femení la lluirà uns dies abans, el 19 d’octubre, en el partit contra el Granada a l’Estadi Johan Cruyff.
L’equipació incorpora al pit el logotip groc de Play, el darrer àlbum de l’artista, substituint el de l’espònsor habitual, Spotify.

Una connexió global entre música i futbol

El cantant de Shape of You és un dels músics més escoltats del planeta, amb gairebé 100 milions d’oients mensuals i 14 cançons que superen el miler de milions de reproduccions a Spotify.
Apasionat del futbol i seguidor de l’Ipswich Town, Sheeran ha reconegut que veure el seu logotip a la samarreta del Barça és “un moment que costa creure”:

“He estimat el futbol tota la meva vida, així que portar la meva música a un escenari tan icònic i compartir-la amb els aficionats de tot el món significa molt per a mi.”

El balanç dels clàssics musicals

Des que Spotify i el Barça van iniciar aquesta sèrie d’equipacions artístiques, el club ha guanyat tres dels sis clàssics disputats. Rosalía, Coldplay i Travis Scott han portat sort al conjunt blaugrana, mentre que amb Drake, The Rolling Stones i Karol G el triomf va ser del Madrid.
Amb Sheeran, el Barça podria aconseguir el primer balanç positiu d’aquesta curiosa sèrie que uneix l’escenari i la gespa.

Ed Sheeran es vesteix de blaugrana pel clàssic
Ed Sheeran es vesteix de blaugrana pel clàssic - Font: RAB Ràdio

Edicions limitades i prevenda exclusiva

La samarreta d’Ed Sheeran estarà disponible a partir del 15 d’octubre a les Barça Stores, a la botiga en línia i a la Nike Store del passeig de Gràcia.
El club ha anunciat edicions limitades signades per les plantilles masculina i femenina, així com 11 unitats autografades pel mateix artista. També hi haurà una línia lifestyle inspirada en la imatge visual del disc.

Abans de la venda general, els aficionats es poden registrar per accedir a una prevenda exclusiva, oberta entre el 14 d’octubre a les 22.00 h i el 15 d’octubre a les 10.00 h.

La samarreta com a escenari cultural

Amb la col·laboració amb Ed Sheeran, el Barça tanca aquest 2025 un cercle iniciat el 2022, quan el logotip del mussol de Drake va aparèixer per primera vegada a la samarreta blaugrana. Des de llavors, cada clàssic s’ha convertit en un aparador global on la música i el futbol es retroalimenten.

La proposta va créixer amb Rosalía i el seu Motomami, que va coincidir amb una victòria al Camp Nou i un impacte internacional immediat. Després arribarien The Rolling Stones, Coldplay, Karol G i Travis Scott, cadascun amb el seu univers visual, el seu públic i una estètica que va transformar la samarreta en un símbol de cultura pop.

En només tres anys, aquestes col·laboracions han donat al club una segona vida cultural i digital, amb milions de visualitzacions, nous segments de públic i un valor de marca que va molt més enllà de la gespa. Per a Spotify, ha estat una forma de convertir l’esport en canal de difusió musical; per al Barça, una oportunitat de reafirmar-se com a icona global que transcendeix l’àmbit esportiu.

La samarreta d’Ed Sheeran, amb el seu logotip groc de Play, és una nova peça per aquest relat que ja comença a ser una tradició dels clàssics.

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Back to top button