Jaume Duch i Kata Tüttő han comparegut a la Generalitat per a fer un balanç de la visita de dos dies de la presidenta del Comitè a Catalunya i de la reunió amb el president del Govern, una trobada que Duch ha descrit com “la més important” de l’estada.
“Pel govern de Catalunya és una visita molt rellevant”, ha afirmat el conseller. Kata Tüttő, presidenta del Comitè de les Regions, ha estat de visita institucional a Barcelona. Aquesta visita, segons ha explicat Jaume Duch, està relacionada amb la participació de Catalunya dins el Comitè de les Regions. El conseller ha destacat que aquest organisme és la via per a poder participar a Brussel·les, un dels objectius marcats per la Generalitat dins el ‘Pla Brussel·les’. Durant aquests dos dies, Tüttő ha participat en diversos esdeveniments i cites, com la visita a la dessalinitzadora del Prat o la presència al seminari ‘Democràcies sota amenaça: de la desinformació a la tecnocràcia digital’.
Un dels temes que ha marcat les trobades de la presidenta del Comitè amb el conseller Jaume Duch i el president Salvador Illa han estat, tal com ha exposat Duch, els problemes que preocupen tant a Catalunya com a Brussel·les, com el tema de l’habitatge. També s’han tractat temes com la funció del Comitè a Brussel·les, en relació amb la participació de les regions europees en el futur marc financer pluriennal, o la presència de Catalunya dins el Comitè de les Regions.
Tüttő, en la seva compareixença davant els mitjans, ha volgut agrair la rebuda en aquesta visita i ha destacat la importància de les regions dins la Unió Europea, ja que són qui la “mantenen unida”. La presidenta del Comitè ha posat el focus en el futur d’Europa i els objectius de finançament que té la institució, defensant la veu de les regions i la descentralització, remarcant que Europa necessita “ambició, capacitat d’innovació i un coneixement de tots els nivells de lideratge”.

Tant Duch com Tüttő, han recalcat les propostes del Govern per a les comissions del Comitè, com la proposta de dictamen per promoure la cooperació al desenvolupament descentralitzada. Aquesta proposta es votarà l’1 d’octubre a la Comissió de Ciutadania, Governança i Assumptes Institucionals i Exteriors (CIVEX) i al plenari del Comitè de les Regions, el 10 de desembre.
Aquesta visita institucional de la presidenta Tüttő se suma a les que ja ha rebut la ciutat enguany d’institucions europees. El president del Consell Europeu, António Costa, les vicepresidentes de la Comissió Europea, Teresa Ribera i Roxana Mînzatu, i la comissària Dubravka Šuica.




