CATALUNYAREPORTATGES

Catalans de l’exterior denuncien les dificultats per accedir a 3Cat

Catalansalmon publica un informe per conèixer l’estat de l’app de 3Cat a la Catalunya Exterior. Els resultats demostren una app que no funciona i plena de publicitat.

Tot i que la plataforma 3Cat s’ha consolidat com una de les tres més utilitzades a Catalunya, amb més d’un milió d’usuaris registrats i 219 milions de reproduccions en el seu primer any com a plataforma de streaming, la seva experiència fora de les fronteres catalanes és, segons diverses entitats de la Catalunya Exterior, “clarament decebedora”.

Un informe recent, elaborat per la xarxa Catalansalmon amb el suport de comunitats catalanes arreu del món, denúncia greus deficiències tècniques i una usabilitat molt pobra de la plataforma 3Cat fora del territori català. La inestabilitat del senyal, segons l’informe, és un problema generalitzat que afecta de manera especial el consum en directe, convertint el visionament de TV3 en una experiència frustrant i poc fiable.

A aquestes dificultats tècniques s’hi suma l’accés restringit a una part important de la programació. Tot i que la limitació per drets internacionals pot justificar alguns bloquejos, els usuaris denuncien que fins i tot produccions pròpies de TV3 no estan disponibles fora del país. El col·laborador de RAB Ràdio i presentador de MON VERD, Ivan Sunyé, explica que, malgrat que l’aplicació li funciona, no pot veure molts dels programes habituals.

Una altra crítica recurrent és la presència de publicitat excessiva, sovint inserida abans i durant les emissions, cosa que agreuja encara més l’experiència de visualització, sobretot quan es combinen amb errors tècnics. A això s’hi afegeix una interfície considerada poc intuïtiva, amb errors freqüents de navegació, problemes de càrrega i una manca general de cura en el disseny i funcionalitat.

Les queixes, però, no són recents ni actuals. Des de l’any 2012, quan TV3 va deixar d’emetre per satèl·lit i va apostar pel streaming, les comunitats catalanes a l’exterior reclamen una solució pel mal funcionament, el qual no millora ni amb l’ús de VPN. Segons l’enquesta, més d’un 60% dels usuaris qualifica el servei de 3Cat com a dolent o molt dolent, i asseguren que les reclamacions adreçades a la CCMA no han obtingut cap resposta efectiva.

Catalansalmon ha informat RAB Ràdio que estan preparant una enquesta millorada per tal de reunir encara més respostes de diversos testimonis, les quals afegiran en l’informe que volen presentar el 21 de juliol. Aquell mateix dia tenen previst reunir-se amb la directiva de 3Cat en la que donaran a conèixer una nova memòria per tal de revertir la situació.

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

També et pot interessar
Close
Back to top button