MÓNPOLÍTICA

Israel ataca l’Iran: els EUA se’n desvinculen i Von der Leyen es posiciona

Aquesta matinada, Israel ha atacat l’Iran amb bombardejos per “revertir l’amenaça iraniana a l’existència d’Israel”, segons ha declarat Benjamin Netanyahu.

Mentre continua el genocidi a Gaza, amb dificultats per l’entrada d’ajuda humanitària per part d’organitzacions i persones, aquesta matinada, el primer ministre, Benjamin Netanyahu, ha autoritzat un atac massiu a l’Iran.

Segons ha explicat Netanyahu, aquests atacs duraran “tants dies com calgui”, perquè l’Iran “ha dit obertament que vol la destrucció d’Israel” i són “més a prop que mai d’obtenir l’arma nuclear”. Dins el seu discurs, que ha publicat en anglès, posicionava l’Iran com el règim “més perillós del món” i alertava que si aconseguien les armes més perilloses del món, això esdevindria un “malson” per Europa i els Estats Units.

Davant aquests atacs, tant el govern estatunidenc com la presidenta de la Comissió Europea, han fet declaracions. Per una banda, Marc Rubio, secretari d’estat dels EUA, ha negat la implicació del govern estatunidenc en aquest atac a gran escala. Segons ha explicat Rubio, el país hebreu “ha pres mesures unilaterals”, tot i que Netanyahu ha informat Washington sobre els atacs dient que “considera aquesta acció necessària per a la seva autodefensa”.

Per altra banda, la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, s’ha posicionat a través d’X després d’aquest atac i ha valorat la situació del Pròxim Orient com a “profundament alarmant”. Von der Leyen també ha fet una “crida a la moderació i la diplomàcia” i ha instat totes les parts a “desescalar el conflicte i que s’abstinguin d’emprendre represàlies”.

Articles relacionats

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Back to top button

This will close in 0 seconds