
Amb més de 1.400 entrevistes a professionals del turisme i participants de 16 països, el Workshop Tasty Catalonia consolida la projecció internacional de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025. El país aposta per un model turístic sostenible, que connecta cuina, territori i identitat, i que pot ser clau també per als catalans que volen redescobrir la seva terra amb una mirada més autèntica.
Catalunya ha fet un pas ferm per convertir-se en referent mundial del turisme enogastronòmic. Ho ha fet amb una acció clau organitzada per l’Agència Catalana de Turisme a Tarragona: el Workshop Tasty Catalonia. L’esdeveniment, que s’emmarca en la distinció Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025, ha propiciat més de 1.400 entrevistes comercials entre 93 empreses i entitats catalanes del sector turístic i una setantena d’operadors internacionals especialitzats en enogastronomia.
“Accions com la d’avui contribueixen a consolidar el camí de Catalunya cap a un model turístic més sostenible, més equilibrat en la distribució territorial i orientat a generar un major valor afegit, amb la gastronomia com una de les principals ambaixadores del país”.
Patrick Torrent, Director executiu de l’Agència Catalana de Turisme (ACT)
L’objectiu del govern català és clar: posar en valor un model de turisme vinculat al territori, a la qualitat i a l’experiència local. Segons dades de l’Agència, el visitant gastronòmic gasta un 20 % més que el turista convencional, viatja durant tot l’any i busca conèixer zones més enllà dels circuits massificats. És, per tant, una peça clau en l’aposta estratègica per a la desestacionalització i la diversificació de l’activitat a Catalunya.

Els operadors internacionals que hi han participat provenen de mercats clau com els Estats Units, el Regne Unit, França, Alemanya, Japó, Brasil, o els països nòrdics, entre d’altres. Tots ells han pogut conèixer de primera mà una oferta catalana diversa que va des del vi DO fins a les experiències rurals, passant per l’alta cuina, la pesca artesanal o les rutes gastronòmiques per tot el país.
Un cop acabada la trobada comercial, els operadors han iniciat un viatge de descoberta pel territori. Fins al 6 de juny, faran rutes enogastronòmiques i culturals per veure in situ el potencial que té el país com a destinació per a un públic exigent i curiós. Un públic que molts catalans de l’exterior coneixen bé: el que busca experiències reals, arrelades, i que vol entendre un país a través del seu paisatge i del que posa al plat.
“Es busca un client interessat en conèixer a fons una destinació i tenir una experiència més local. Viatgers atrets per l’enogastronomia i la cultura”.
Patrick Torrent, Director executiu de l’Agència Catalana de Turisme (ACT)
Aquest projecte és només una de la cinquantena d’accions previstes dins del programa Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025, un reconeixement europeu que posa en valor el binomi entre cuina i territori. Com ha destacat Patrick Torrent, director executiu de l’Agència Catalana, “la feina constant de les oficines de promoció a l’exterior ha estat clau per entendre les demandes dels mercats i projectar Catalunya al món com una destinació autèntica, sostenible i d’alt valor afegit”.
Des de RAB Ràdio, animem als catalans que viuen fora a seguir de prop aquest any gastronòmic. És una oportunitat única per reconnectar amb Catalunya des d’una altra mirada, més propera i identitària. Potser és el moment ideal per planificar una escapada a la terra que us ha vist néixer, ara també convertida en un dels punts de trobada més potents entre cuina i cultura del món.
Un comentari